Spotify heeft zich de woede van veel Spaanstalige muziekliefhebbers op de hals gehaald met een controversiële Justin Bieber-advertentie.
Latin-community woedend op Spotify
Spaanstalige muziekliefhebbers zijn woedend op Spotify! De online muziekstreamingsdienst haalde zich de woede van de ‘Latin community’ op de hals met een onhandige Justin Bieber-advertentie.
Het muzikale medium plaatste een advertentie op onder meer Instagram, waarin het ‘JB’ een “Latin King” noemt. Dit naar aanleiding van de remix van track ‘Despacito’, waarin Justin in het Spaans zingt. De advertentie is bij veel Spaanstalige muziekliefhebbers in het verkeerde keelgat geschoten.
Justin Bieber-advertentie verwijderd
Inmiddels heeft Spotify de controversiële advertentie verwijderd. In gesprek met het Amerikaanse New York Daily News geeft een woordvoerder van de streamingsdienst toe dat de reclame gevoelig zou kunnen liggen:
“We hebben de creatieve beslissing genomen om Justin Bieber in onze advertentie te tonen, omdat we ‘Despacito’ als een cultureel sleutelmoment, waarbij muziekgenres samenkomen, wilden vieren. We realiseren ons dat dit als cultureel ongevoelig gezien kan worden, dus we hebben de advertenties verwijderd.’
Bron: NME
Foutje gezien? Mail de redactie.
Robin de Roode
Laatste berichten van Robin de Roode (toon alles)
- Metalband Nungara deelt videoclip voor single ‘North Star’ - 7 maart, 2025
- “Linkin Park geeft in 2025 concert in GelreDome Arnhem” - 12 november, 2024
- Graspop voegt 84 nieuwe namen aan line-up toe - 22 november, 2023
- Graspop maakt komst o.a. Avenged Sevenfold bekend - 17 november, 2023
- Metalband Nungara kondigt debuut-EP aan en deelt eerste single - 14 juli, 2023